Kommentera här (1)
Liebster award! :)

Så himla trevligt. Jag har fått en liebster award från Nanooks. En mysig blogg där man får följa en väldigt stilig siberion husky.

Jag ska nu svara på dessa medföljande frågor och sedan ge awarden vidare till fem stycken bloggar. Puhh då börjar jag...

 

♥ Drömresa?
- Jag har alltid önskat att få ta mig till Jamaica. Australien skulle också var väldigt häftigt att få komma till.

 

♥ Favoritsysselsättning?
- På första plats kommer ju min sambo, att få umgås och uppleva världen tillsammans med honom. 

 

♥ Hur många gånger går du in på Facebook per dag?
- Ansiktsboken..... Hmm säkerligen på tog för många gånger. Jag klassas säkert som beroende. Jag går mest in för att kolla om där är någon uppdatering som kan beröra mig. Det är inte jätteofta jag delar med mig av något där då jag hellre gör det här i bloggen.

 

♥ Vad önskar du dig i julklapp?
- Den listan växer under årets gång och blir väldigt lång men när frågan kommer och julen närmar sig så är det tomt på önskemål. Men böcker uppskattas alltid. En vit jul med massor av skratt och kärlek... kan man önska sig det?

 

 ♥ Favoritmat på julbordet?
- Eftersom jag tillhör den kräsna kategorin så drar jag mig till köttbullarna, prinskorvarna och äggen. Inte ens snapsen lockar. 

 

 ♥ Drömyrke?
- Det är en så svår fråga. Jag ställer mig den dagligen och försöker komma på vad jag vill göra. Att ha ett hunddagis hade nog varit ett jobb fyllt med kärlek och glädje.

 

 ♥ Favorittidning/magasin?
- Alla sorters heminredningsmagasin.


 
♥ Favoritplats i Sverige?
- Hemma i vårt hus såklart.

 

 ♥ Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost?
- Svensk husmanskost klår ju allt.

 

♥ Favoritdesigner?
- Hur sa??

 

♥ Vad gör dig lycklig en måndag?
- Måndagar är bra dagar för mig eftersom jag är ledig då. Men den ser nästan alltid likadan ut. Långpromenad med hunden, handling inför veckan, matlagning och träning.

 

♥ Vad driver dig att skriva blogg varje dag?
- Känslan av att få dela med mig av det jag brinner för är så kul. Respons och möten med andra människor via bloggen och in real är ju så himla roligt. Jag tror att jag använder min blogg som andra använder Facebook. Uppdaterar om något som hänt under dagen. Och även att jag ibland lättar på mina djupare tankar och delar med mig det här.

 

Jag önskar att jag kunde skriva av mig mer och få ut mer av vad jag har inne i mitt huvud. Ofta har jag känslan av att jag vill sätta mig ner och skriva, men jag vet inte vad. Det tar ofta stopp när jag sätter mig och ska få ner det i ord. Vad kan vara roligt för er att läsa och hur stort behov har jag att lätta mitt hjärta här i bloggen?!

 

♥ Om du fick välja själv, vart skulle du då vilja bo?
- HÄÄÄR, i vårt hus och ingen annanstans. Trivs till tusen och skulle aldrig vilja byta ut detta mot något!

 

♥ Stadsbrutta eller lanttös?
- Riktig bonnatös. Älskar landet och miljön ute på vischan. 

 

♥ Vilken är din största tillgång enligt dig själv?
- Svårt. Jag är glad och försöker alltid vara possitiv. Jag har nära till skratt och det gör jag med höga toner.

 

♥ Vilken är din största tillgång enligt andra tror du?
- Jag tror att andra tycker att jag är snäll och rolig. Högljudd?!! ;-)

 

♥ Favoritmat?
- Amerikans kallops. Ett recept som mamma alltid kokade ihop och som alltid får ens mage att bli mätt och nöjd. Har en dendes att alltid äta för mycket av denna goda maträtt.

 

♥ Har du någon kändis du är inspirerad av?
- Vet inte vem det skulle vara. Om inte min sambo så kanske Maria Montazami.

 

♥ Tror du på tankens kraft?
- Haha. Nä det gör jag väl inte om någon frågar såhär. Men om jag skulle sitta ensam och slagen i soffan och vara väldigt sugen på någon så skulle jag nog tänka tanken och önskat att det funkade.

 

♥ Vart vill du åka på semester nästa gång?
- England kanske, eller varför inte irland.

 

♥ Vad är lyx för dig?
- Lyx för mig är när jag finner sinnesro och bara får njuta av nuet. Att inte ha en tanke på klockan och massa måsten. Lyx är för mig att ha det bra, må bra och få vara frisk. Att få ha massa ödmjuka, goa och roliga människor runt omkring.

 

 

Då ska jag lyfta fram fem bloggar som jag tycker utmärker sig och drar till sig min uppmärksamhet.

 

Min lillasyster Suzanne: Det är ju bara så underbart att få läsa en tonårstjejs tankar och funderingar. Hon skriver roligt och även lite djupare ibland. Ja, sättet att se på livet från en tonårstjej.

 


Min älskade Sandra: Ingen storbloggare men en helv*tes bra kompis som alltid finns där. Jag delar med mig av det hon delar i sin blogg. Resten behåller jag för mig själv. Det som utmärker henne utöver att hon är en väldigt bra vän är hennes humor. Hon är bara så skön och jag älskar hennes sätt att uttrycka sig.

 

Maria Montazami: Jag bara älskar att sjunka in i Marias blogg och bara få känna vilken fantastisk värd hon lever i.

 

Jaha..det var tre bloggar... Då har jag två till.. hmm få se nu...

 

Sara: Här har ni en mysig blogg som man blir glad av att läsa. Possitiv och inspirerande blogg.

 

Erika: Även detta är en mysig och inspirerande blogg som jag ofta återkommer till.

 

 

 

Tusen tack igen Nanook det här var ju jättekul. Min vovve hälsar // Tassen

 

 


Kommentarer
Ida

Åh vilket snyggt & vackert kök du har =)

Svar: Åhh tack så mycket :-) Jag älskar det!
Jane

2012-12-13 @ 23:16:00
URL: http://vintersaga.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0