Kommentera här (0)
Recept till lycka

 
Hur vet man att man är lycklig?
Är det när tiden springer iväg och man känner att man inte hinner med något?!  Man går från sängen till jobb för att komma hem och sköta sysslor för att gå och lägga sig för att gå till jobb dagen efter igen! (Puhh lång mening). Där emellan så påminner man sig att man jobbar för att kunna unna sig en semester eller något annat man vill ha.
 
Vi bor på jobb, för att få mat på bordet och köpa oss saker. På vår ledighet stressar vi för att hinna med allt vi vill och alla måsten som vi inte hinner när vi jobbar!
 
Jag personligen tycker att det är mer balanserat att jobba lite mindre så man hinner njuta av livet. Nä, man får kanske inte in alla dom kronorna på kontot som man skulle gjort om man bodde på jobb. Men man lär sig att leva efter vad man har. Pengar behöver inte vara allt, men visst är det en stor pusselbit i ens liv.
 
Tänk efter, stannar du upp ibland och bara njuter av nuet? Funderar över vart du är i ditt liv och hur du lever det?! Mår du bra i ditt sätt att leva?? Var det så här du tänkte dig att ett liv skulle vara?? Har ditt liv kanske blivit bättre än vad som förväntats av dig och tagit en helt annan vändning? Kan du förändra något i ditt sätt att leva? Är du lycklig?? Hur vet man det?
 
Vad är nyckeln till din glädje i ditt liv?
 
Jag tror att det finns många små nycklar som gör att livsgnistan finns.
Jobbet gör att jag får mat på bordet. Likaså att jag uppskattar ledigheten. Min familj och vänner ger mig styrka och kärlek att klara av livets gång. Kärleken gör att allt är så enkelt. Djuren ger en glädje och skratt. Allt utöver är bara lyx!! Tacksamhet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0