Kommentera här (3)
Att växa upp på landet - Del 3

Här kan du läsa Del 1 och Del 2.
 

Idag är det helt igenväxt och syns knappt. Man ser det inte om man inte vet att det finns där.

 

I detta gamla stall höll vi till i några år. I flera timmar underhöll vi oss själva och vi hade så roligt.

 

Vi hade hästar som vi själv fick ta hand om. Rida, rykta, mocka och mata. Ja vi fick ta hand om hela stallet. Vi var några tjejer som höll till här och vi hade riktigt roligt. På den tiden var här jättefint för vi höll även tomten runt om i fint skick.

 

Återigen så var här inga vuxna som sprang och styrde och ställde utan vi fick sköta allt själv.

 

Detta är vår gamla Ica butik. Halva huset var butik och halva var bebott av butiksägarna.

 

Glömmer aldrig hur jag på morgonen sprang ner och köpte mjölk och ett fransbröd. När jag kom hem så hade pappa dukat upp och vi klämde hela fransbrödet, han och jag.

 

Kommer även ihåg att mina föräldrar alltid ringde ner till ägaren och sa att jag skulle komma ner och köpa cigaretter till dem. Jag fick pengar och sprang ner och köpte dem. Det slutade med att jag utnyttjade det och i lite varm i kläderna så ljög jag och sa att mamma/pappa glömt att ringa. Butiksägaren trodde på det och vipps så hade jag köpt cigaretter till mig själv. Perfekt.

 

 

Det var naturligtvis inte bara jag som busade på detta vis utan jag hade min ena syster och några andra tjejkompisar med mig. När vi blev påkomna så skyllde vi alla på varandra. Haha.

 

Det var inte ett jättestort utbud i denna lilla butik, men det var lagom för oss här ute på landet. Det nödvändigaste fanns och lite till. Perfekt för oss barn så vi kunde springa ner och handla lite gottis.

 

Vi hade världens bästa busschaufför. Han stannade utanför affären så alla barn som ville kunde springa in och handla godis och läsk.  


Kommentarer
Sara - nystartad fotoblogg

Fin blogg! :)

2012-10-25 @ 20:13:43
URL: http://camerabag.blogg.se



Paulina

åh älskar den första bilden!

2012-10-25 @ 22:22:07
URL: http://paulinabladh.blogg.se



Anna

Men oj vad fint och mysigt! Fint med minnen!

2012-10-25 @ 22:35:35
URL: http://annatanna.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0