Kommentera här (1)
Träning.

 

Träning är och har alltid varit en viktig del i mitt liv. Utan träning så mår jag väldigt dåligt, både fysiskt men speciellt psykiskt. Det är ett sätt för mig att få ut massa känslor, tankar och bara rensa.

 

Kommer ihåg när jag var yngre, sådär 12 upp till 16 år, då stack jag alltid ut och sprang i skogarna ute i Nötesjö där vi växte upp. Glömmer nog aldrig den ”lilla” cd-freestylen som man tryckte ner i fickan. Jag glömmer heller inte vilka två skivor som alltid spelades på mina löparrundor. Linkin Park och Lilleman, haha ja behöver jag skriva något om det!? Långa promenader har också alltid varit något jag älskat.

 

Nu när jag sitter och skriver detta så undrar jag hur långt jag sprang på kvällarna där ute. Undrar hur långt det var!? Jag får nog allt sticka ut och springa rundan en dag och sätta igång Runkeeper. Det ska jag göra och jag lovar att berätta om det. Får ta med mig kameran och kanske avslöja lite hemligheter om min uppväxt. Smarrigt!

 

Förutom löpningen när jag var yngre så började jag på kempo för att få ut lite aggressioner.  Men det var inte långvarit och istället provade jag tennis.. Haha vilken vändning. Det var ingen höjdare och slutade med det på studs. Nä, löpning är det som jag gillar bäst. Man får rensat tankarna och man är helt slut i kroppen när man är klar! Det gillar jag.

 

Än idag springer jag ofta och roligare är det nu när jag har min hund som löparkompis :-). Promenaderna ingår i min vardag så det räknar jag inte som träning. Något mer som har fångat mig som 25-åring är BodyPump och styrketräning i gymmet.

 

Av någon anledning så försöker jag brottas med mina tankar varje gång jag ska ner och träna. Något i mitt huvud försöker ALLTID komma med en bra anledning till att jag är värd att slippa träna. Efter att ha bollat tankarna med mig själv så tar den förnuftiga Jane över och jag kommer iväg till träningen. Dom gånger då jag övertalat mig själv att INTE träna så har jag mått jättedåligt.

 

Nu har jag fått in en bra rutin med att ta mig ner till gymmet dem dagar jag ska träna. När jag ändå är där så går det ju bra. Att undvika tankarna på hur jobbigt det är underlättar. Det är bara till att agera, inte tänka så mycket.

 

Agera- det är vad jag gjort idag. Jag har bränt av ett superskönt pass i gymmet och kan nu med gott samvete hålla fredag. Efter att jag städat hela huset då förstås.

 

Hopp och iväg.


Kommentarer
carriewoman

det låter kanon. blir spännande att läsa om dina barndomsminne från skogen :)

2012-10-19 @ 14:21:50




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0