Kommentera här (1)
No Connection…..

…där av mitt glesa bloggande. Vårt internet har tagit semester och vi väntar på en ny ersättare. Bloggens app fungerar inte så det är inget alternativ till att blogga via mobilen heller tyvärr.  Sitter nu med datorn uppkopplad via mobilen och det funkar ju jättebra. Att jag inte tänkt på det.

 

 

Kan berätta att min bil nu står parkerad på vår nya uppfart. Riktigt coolt. För nuvarande är allt brunt och tråkigt här hemma men det ska snart bli grönt och fint.

 

Jag lyckades rädda denna söta lilla växt med dess urgulliga klockor. Jag hoppas verkligen att dessa överlever flytten och att jag får ha kvar dem. Jag måste dock flytta dem en gång till för dem ska inte stå här. Vet du vad denna växten heter?

 


Kommentarer
Inger Rudberg

Hej. Jag är mamma till Beatrice på Berga som följer din blogg. Hon bad mig kolla på din blomma. Hon tror att vi oxå har den och det stämmer. Den heter julros. Finns i färgerna vit och så den du har. Kanske har kommit fler färger de senaste åren.
Den blommar mitt i vintern under snön. Den här färgen står kvar och blommar längre än den vita.
Det är en gammal växt. Säkert omkring 40 år eller äldre. Lycka till med flytten. Där har jag inga råd att ge dig.

Svar: Hej Ingrid.Tack för att du tog dig tid att skriva till mig.
Vad spännande, nu blev jag jättenyfiken på denna växt. Det roliga är att jag hittade den i trädgården och fick snabbt gräva upp den innan grävmaskinen kom och grävde.

Huset som vi flyttat in i har en stor trädgård som har stått orörd i minst 25 år så det är spännande med alla dessa växter som jag hittat!

Jag håller tummarna för att jag lyckas med att få den att överleva!
Tack!
Jane

2013-04-23 @ 16:08:35




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0