Kommentera här (1)
Vaknar du tidigt?

Du bestämmer dig för att sova ut kommande morgon eftersom du är ledig. Men hur länge är då att sova ut?

Idag var en sådan morgon som jag för en gångs skull inte ställde klockan. Jag vaknar och känner mig utvilad och tänker att klockan säkerligen har passerat nio. Inte för att jag brukar sova till nio, men det har hänt. Går upp och ser att det är ljust ute och några snöflingor svävar sakta ner till marken. KLOCKAN ÄR JU BARA STRAX INNAN SJU!! Underbart.

Måste man sova halva dagen för att vara utvilad?
Om jag skulle ligga kvar i sängen och då troligtvis somna om efter en stund så hade jag bara vaknat och känt mig trött och med ryggvärk. Jag vaknar ju för att jag är utvilad och då är det bara till att gå upp.

Sen att jag älskar lite tidigare morgnar med mitt morgonmys gör det ju lättare för mig att komma upp. Ännu lättare är det nu när det blir ljusare.

Är du en morgonmänniska eller föredrar du att ligga kvar några timmar till?

Nu ska jag fixa scones och duka fram en mysig frukost till min älskade hälft.

Bjuder på en bild från gårdagens kvällspromenad. Tror ni det blir lika underbart idag?


Kommentarer
Beatrice Rudberg

Olika beroende hur dags jag går och lägger mig... Har sovit till 1 ibland, men brukar vakna först halv 8 då jag är van att gå upp. Sen somnar jag om och vaknar vid 9-10:)

2013-03-25 @ 12:22:35
URL: http://coloursforlife.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0