Kommentera här (0)
Hon kallas numera pricken.

 
Tänk om hundar kunde prata. Efter ett besök hos veterinären så har vår fyrbenta fått nya kortison tabletter i hopp om att dämpa dem kliande plider hon fått över hela kroppen. Hon har fått dessa vid tre tillfällen och vi försöker reda ut vad som kan orsaka utslagen. Märkligt är att det är värst på morgonen och på kvällen. Sköljer vi av henne i vatten så lägger dem sig och försvinner, men kommer såklart tillbaka dagen efter igen. 
 
   Första gången. (på öland, Juni-13)
  • Kraftigt attakerad av myggor.
  • Dåsig och hängig efter kraftiga kräkningar.
  • Fick blötmat efter matvägran.
   Andra gången. (strax efter öland, Juli-13) 
  • Biten av hästflugor/ myggor eller myror i trädgården. (?)
  • Kräkningar.
  • Blötmat pga fortsatt matvägran.
   Tredje gången. (november-13)
  • Hon har precis löpt.
  • Vi har precis tvättat hennes filtar. (vilket vi brukar göra)
  • Hon har fått smaka annat foder.
  • Kräkt en gång.
  • Hon kan ha blivit stucken av en mygga då jag smälde en som satt och sög på mig.
 
Det är svårt att hitta vad det kan vara. Hon är en finsmakare och äter allt skit som finns ute i naturen, helst ska det vara bajs. Vi är väldigt stränga med att hon INTE får äta vår mat, så det kan vi utesluta. Vi är sociala och hon träffar många andra hundar. Jag kom på mig själv med att sitta och klia mig på två myggbett och att jag faktiskt tog livet på en jättemygga i går. Jag vet ju inte om hon också har fått några stick och reagerat på det. Och det här med att hon kräker kan vara en ren händelse för det är inte ovanligt att hon kräker, det händer någerlunda ofta. 
 
Är det något som du känner att jag inte tänkt på när jag skrivit upp detta? Vi har naturligtvis pratat om mycket mer än det jag fått ner här, men detta är det som vi i första hand tänker på. Vad är det som händer med mitt pälsklädda liv? Kan det vara så att hon bara är känsligt och att hon kommer få reaktioner då och då och att vi alltid ska ha kortison hemma?!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0