Kommentera här (0)
I väntan på besked om framtiden

 

Medan jag går här hemma och väntar på samtal så passar jag på att njuta. Ja jag försöker iallafall. 

 

Efter de mindre roliga incidenterna med hundarna så träffade jag en tjejkompis som är väldigt duktig med hundar och jag blev fullproppad med alternativ på en mer harmonisk vardag. Som hundägare så tror jag att innerst inne så vet man hur man kan och i vissa situationer ska agera men man förtränger det, glömmer bort och blir lite lat och bekväm. Man fastnar gärna i samma mönster och ser inte andra alternativ som kanske funkar bättre.

 

Det är verkligen mer jobb med två hundar och det måste finnas regler som dem konsekvent ska lyda, inkluderat matte och husse då. 

 

Som en käftsmäll så får jag ännu en gång berättat för mig att JAG är lite speedad och måste bli stabil och lugn, så mina hundar också blir det.

 

Något som sitter lite extra i huvudet från gårdagens lektion är att istället för att korrigera så ska jag avleda. Få dem att fokusera mer på mig och inte sitta och bli spända av en tillsägelse och en annan hund eller vad det nu må vara.

 

Puhh kan man inte bara tala om för hundarna att nu gör vi såhär och så blir det så?? TÅLAMOD !!! 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0