Kommentera här (0)
Påminnelse!!

God fredag på er!

 

Precis hemkommen från dagens lektioner och fick påminnelse om att en timer/brytare är fruktansvärt ful men en värdefull försäkring. När jag gick hemifrån så hade strömmen av någon anledning stängts av i området och jag tyckte att jag släckt och stängt allt.

 

När jag öppnade dörren så var ju nästan alla lampor i huset tända och det gör väl ingenting men kaffekokaren stod igång och var super het och det osade bränt. Jag tömde och sköljde ur den innan jag gick men jag tänkte inte på att trycka på knappen igen eftersom den inte lös. Det här med att alltid dra ut kontakten är man ju för lat för, hur nu det kan vara jobbigt?! 

 

Skräckscenariot om att jag inte kommit hem när jag gjorde och vad som skulle kunna hända, huset, hundarna ja allt... Brrr så hemskt. Nä här ska det införskaffas en timer/ brytare till kaffekokaren. 

 
 
Innan skolan så tränade vi lite med klickern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0