Kommentera här (4)
Made by Jane

Alltså jag vet att jag är nördig men jag tycker att det är så kul.. Min hälft jobbar natt och vad gör man då när man börjar bli rastlös? Jo man smälter ner gamla ljusstumpar och skapar ett nytt ljus :-).

 

Jag har köpt en mall och veke som jag använder mig av. Först och främst så är det till att rekommendera att använda sig av rostfritt stål eller något och inte plast, det tar evigheter innan det smälter eftersom plats inte leder värme lika bra. Du kan naturligtvis hälla stearinet i vad som helst, ett glas eller ett någon annan form som du kan tänka dig ha som ljuslykta. Din fantasi får bestämma.

 

En stänk av tålamod och tadaaaaaa, tänt var det här. Varför kasta dessa stumpar som kan bli ett nytt ljus?! Detta nyskapta ljus är från fyra stumpar (tog inte det röda) som annars åkt rakt ner i soptunnan.

 
 
Det blev väl fint?! 

Kommentarer
Ina

Superfint! Ska inte kasta mina stumpar, sparar dem till dig :-)

Svar: Yeeeeyyyy.. Jag kan göra ett ljus till dig :-)
Jane

2014-03-05 @ 10:47:27



Beatrice

Riktigt fint!:D

2014-03-05 @ 12:43:48
URL: http://ebstli.blogg.se



Marie

Riktigt fint! Hur gjorde du?

Svar: Tack. Jag smälte ner gamla stearin-stumpar och sen häller man i en form, man får inte glömma lägga i en veke först.Det är jätte enkelt
Jane

2014-03-08 @ 18:39:53
URL: http://www.velfian.blogg.se



Marie

Smälter du med mer den gamla veken eller tog du bort den innan? Smälte du ner det i en kastrull? :-O

2014-03-10 @ 07:32:43
URL: http://www.velfian.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0