Kommentera här (0)
Negativ och positiv bestraffning.

 

Med lite sorg i hjärtat så är valpkursen slut. Det var inte alls som på körskolan jag och Rossie gick på. Här var det belöningar och negativ bestraffning medan jag och Rossie arbetade med strängare regler och enligt David i Malmö positiv bestraffning.

 

Jag har tagit med mig allt från båda kurserna men arbetar nu med Davids metod på båda hundarna. Har alltid godis i fickan som jag aldrig haft förut och är en glad förare. När tålamodet inte finns då går jag inte in i strider och ska få dem att gå fint för då blir det bara blixtrar mellan oss. Vi använder oss av klicker när vi tränar och det är roligt. Både Chabbe och Rossie är på hugget och tycker det är superkul att träna. 

 

Det som känns lite fel och tar emot att erkänna är att Chabbe är några godisbitar bättre än Rossie på att LYSSNA och han kan avbryta och komma även om det står en fantastiskt intressant hund på andra sidan staketet. Men nu när fickan är fylld med godisar så kanske även hon kan avbryta och knäcka vissa beteenden. 

 

Envishet är det som ger mig poäng...... Oturligt nog så är hundarna fyllda med det!! Men jag ska få dem att tycka att jag är intressantare än allt det där andra så de inte kan motstå mig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0