Kommentera här (1)
Växer så det knakar.

 
 
Ni som har en monsteraväxt hemma har kanske hört när ett blad vecklar ut sig?!
 
Jag har klippt ner min monstera då jag tyckte den blev så hög och nu tackar den mig genom att ge fler grenar :-). Den överlevde beskäringen men nu ska jag få bukt med ett annat dilemma som uppstod efter omplantering..... fullt med små flugor som har flyttat in hos min växt. Bläääää... Mina bekämpnings-ingrepp består av att jag skakar grenarna och mosar flugorna med fingrarna och ibland sitter jag med damsugaren och suger upp dem, jag har även ställt ett glas med olja och spänt plastfolie med ett litet hål över så de kommer in men inte ut igen. Min skräck är ju att de ska bosätta sig i mina andra växter.
 
 
Tips på andra ingrepp så jag blir kvitt dessa småflugor mottages gärna?
 

Kommentarer
Anonym

Funlight (saften) . Inte den som är sötad med stevia utan den som är sötad på kemisk väg. Droppa några droppar i jorden och alla kryp dör. Fungerar även på myror.

2015-03-28 @ 23:26:15




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0