Kommentera här (2)
Orörd trädgård.

 
Ja rubriken står för vad bilderna visar. Det är tur att jag tycker att trädgårdarbete är terapi för själen. Jag menar, hur roligt är det inte att sitta i timmar och rensa en grusgång och när man är färdig och reser sig upp och tittar så kan man se grusen... Det är underbart!! MEN vi tycker inte alla lika.
 
Som det är nu så är trädgården "uppdelad" i tre. Framsida, baksida och sidasida (vid soldäcket). Vår framtidsbild och tanke är att få "en" trädgård och en uppfart till garage längs med trädgården, inte mitt i allt som den är nu. Ett mycket roligt projekt.
 

Kommentarer
Linn

Trädgårdsarbete är rogivande. Om man liksom får gå omkring och påta i sin egen takt. Vi har en ganska stor trädgård, så ibland känns det tyvärr lite betungande. Jag vill gå och plocka lite här, nypa lite där, gräva en stund. Sen fika! :-) Inte behöva råjobba i flera, flera timmar i sträck.

Svar: Jag håller med dig.. Det är ju nu när trädgården är "ny" för oss som det är mycket. Vi ska ju forma den som vi vill ha den. Jag tänker INTE ha en massa rabatter som ska rensas hela tiden utan det får bli i krukor... Dukar under stenar för att minska ogräs för att slippa det plockandet.. Så hinner man med en fika istället och bara njuta :-)
Jane

2012-08-20 @ 19:31:19
URL: http://lyckoland.blogg.se/



Molly Bergström, UPPSALA

Oj, vad drygt!!!
Planer för denna "härliga" onsdag? ;P

2012-08-22 @ 13:38:22
URL: http://mooollys.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0