Kommentera här (1)
Söka jobb

Din framtid!

 

Hur vet man vad man är ämnad för att jobba med? Vem berättar det för en? Står det på en lapp någonstans ute i världen, kanske på icas reklamtavla!? Eller kommer det komma en kostymklädd herre från ovan och viska min nya arbetsplats namn?!

 

 

Jag funderar ofta på om det är meningen att man ska vara på en och samma arbetsplats för resten av sitt liv. Du kan dina uppgifter och pengarna rullar in. Skönt med rutiner. Känns som hemma. Det funkar….

 

men…..

 

…vill man inte känna utveckling och att man klarar av nya utmaningar. Det var inte en fråga, utan mer menat som fakta. Fälla ut vingarna och bara ta ett kliv ut, och lita på att det håller.  Man vill ju känna sig behövd och att man kommer någonstans i arbetslivet. Testa nya saker. Vill man komma hem dag efter dag och känna att arbetsdagen gick precis lika rutinerat som alltid. Alla år har sett lika dana ut. Trygghet.

 

Nä…

 

….man vill komma hem efter en tuff arbetsdag och känna att idag klarade jag av något alldeles nytt, och detta bär jag med mig i framtiden. Så himla coolt att jag gjorde detta. Vi är ju inte mer än människor och vi får kickar av att klara av nya utmaningar, och jag tror att vi behöver det.

 

 

Så hur vet man då vad man ska göra? Att söka jobb idag är som att hitta piercingen du kliat av dig i sömnen i sängen när du sov. HAHA. Ja, det har hänt mig ofta! En av tio har jag hittat. Det gäller att ha kontakter, som i sin tur känner någon som är i behov av DIG!

 

 

Ska ett jobb bara få duga? Eller ska man inte trivas en liten skvätt och gå dit med glädje också?! Detta om något är väl en nyckel i livet, som vi alla söker, och som ska passa och leda till fler nycklar.

 

Ni förstår kanske vad jag sitter och funderar på hela dagarna :-)

 

Har du nyligen fått ett jobb, hur gick du tillväga?

Eller letar du för fullt, hur gör du? Hur vet du vad du söker?

Har du ett jobb som du stormtrivs med, vad jobbar du med isåfall? Ideér tack!

 


Kommentarer
Beatrice Rudberg

Det är ju ett tag kvar tills jag ska söka jobb, men jag har länge vetat vad jag vill jobba med. Hästar och människor. Hlest ridterapeut, men det är en bit dit. Och innan dess kommer jag väl få jobba med saker som inte är lika roligt.

Det kanske är så man får göra? Ha ett halvbra jobb tills man kan skaffa det bra jobbet?

Svar: Vad skönt att veta vad man vill göra. Jag tror också på att man får arbeta sig till det bättre jobbet och testa olika typer av arbete på vägen. Men det är ju omöjligt att få något annat. Jag försöker komma på vad jag kan tänkas mig att göra...men det tar helt stopp. Sitter idag i en reception och tar emot kunder. Van vid datorhantering och telefon.

Älskar känslan av att göra kunder nöjda :-). Men i mitt jobb ingår så mycket annat som tyvärr gör det motigt att gå dit ibland. Arbetstiderna är så himla dumma och jag har haft det så i fem år, utan att säga ifrån! Det är så mycket mer som jag inte kan ta här.

Jag vill prova något nytt...MEN VAD??
Jane

2013-01-09 @ 12:22:38
URL: http://coloursforlife.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0