Kommentera här (0)
Tvätt + läsning

 

Det är så disigt ute idag att jag inte kan följa grannens trädgårdsarbete så därför ägnar jag mig åt att fånga inbrottstjuvar och hitta lik varvat med att hänga tvätt. Mycket mer spännande om ni frågar mig.

 

Dock så har ångesten kommit för att förstöra min söndag. Dels så känner jag att jag borde plugga lite i alla ämnen som vi läser så jag är i fas till imorgon men jag borde även sätta mig ner och söka jobb. Vi har knappt tio veckor kvar i skolan och det stressar mig enormt.

 

Igår träffade jag en bekant som precis startat sin karriär som HR assistent och hon har hand om rekrytering och ser därför en hel del CV där vissa är som dom ska men dom flesta som alla andras. Vi pratade kring ämnet över en öl och hon tipsade mig om några saker som bör tänkas på och jag kände bara: F*N vad jag är fel på det.

 

Inte konstigt att jag inte får några jobb när jag trycker på fel punkter i ansökningarna. Jag fick lite mer kött på benen i vad rekryteraren verkligen tittar på och lite i hur dom tänker. Visste ni att i jobbansökningar så skriver män oftast att de kan allt medan dom flesta kvinnor nästan ursäktar sig och försiktigt tror att de kan?!

 

Det första jag gjorde i morse var att starta datorn och börja fila på mitt personliga brev och meritförteckningen. Men ohh så jobbigt det är….. Kan ingen göra det till mig?! Att formulera jag kan istället för att jag har lätt att lära mig är svårt. Att lyfta fram det jag kommer bidra företaget med och inte hur mycket jag älskar mitt liv och min fritid krockar med min självsäkerhet.

 

 

Jag kan, jag vill och måste ha ett jobb så det är bara till att putsa armbågarna och tro på mig själv.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0