Kommentera här (1)
Ett jobb är en livsstil

 

"Ett krav är minst tre års arbetslivserfarenhet inom ekonomi"

 

Arbetsvillig och tillgänglig ekonomi- och redovisningsassistent. Som nyutexaminerad 27-åring efter sju års anställning som receptionist så har det inte hunnits med att skaffas arbetslivserfarenhet inom ekonomi men en utbildning finns.

 

Väljer orden som många andra trycker på i sina ansökningar att jag lär mig nya saker lätt, och så är det ju om något är roligt och man tar det till sig. Likaså att jag inte är rädd för att ta i och jobba på, finns det inget att göra så hittar jag saker som måste göras som annars inte hinns med. 

 

Jag är pålitlig och går in för mitt jobb, men vad hjälper det när jag inte har några års arbetslivserfarenhet?! 

 

I snart två månader har jag sökt jobb och det kryper redan i kroppen på mig. Jag vill ha ett arbete att gå till och få komma hem och känna att jag utfört något. Det är en viktig känsla för mig, det är det nog för alla för den delen. 

 

 

Avrundar med att skriva att det är kul att söka jobb och kriga med alla andra där ute. En dag kommer chefen få upp ögonen för just mig och han/hon kommer inte ångra sig.

 

#sökerjobb  #ekonomiassistent #skåne
 

Kommentarer
Sandra

Du hittar snart något som är menat för dig! Den som får dig får den absolut mest pålitliga och lojala medarbetaren på hela marknaden...tills dess får du njuta av dina goa pälsklingar :)

Svar: Ahh tack Sandra <3. Jag försöker njuta som bara den men det vilar en rastlöshet över mig.
Jane

2014-08-16 @ 13:12:07
URL: http://mittlivligaliv.bloggplatsen.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0