Kommentera här (0)
Att välja nycklar i nyckelknippan

 

Träffade en gammal barndomskompis och fikade igår. Vi träffas med jämna utspridningar och får för oss att vi ska fika, åka rullor, ut och gå eller åka in till stan för shopping, till vardags träffas vi i dörren på gymmet.

 

Vi kom in på mat, mående och hur vi väljer vår situation och att leva vårt liv. I hela livet ska vi göra så många val, några viktigare än andra. Vi båda två har haft ångesten som motarbetat oss och lett oss till beslut som vi kanske egentligen inte skulle välja.

 

Skillnaden mellan oss idag är att jag mår bra och har gjort många val som omedvetet vunnit över ångesten. Idag gör jag det som faller mig in och sådant som får mig att må bra.Jag har blivit en riktig kaffeslurkande livsnjutare omringad av underbara människor. Min nyckelknippa har fyllts med nycklar som jag håller hårt i. Det finns rostiga nycklar som jag valt att lägga åt sidan som jag tittar på ibland och det är okey. Så får det lov att vara och livet går inte att styra upp som man vill alltid, man får leva efter hur det kommer. Vem vet, en dag kanske nyckeln sätts tillbaka i knippan.

 

Jag hittade nedanstående text som jag skrivit för några år sen. Kan nästan ta på känslan och känna pulsökningen. Att jag ständigt mådde så dåligt och att jag alltid grät men kunde inte ta på anledningen till ångesten och mina tårar. Idag tror jag mig veta vilka nycklar det var som hängde och rostade och skapade sårskorpor. 



 

Är du medveten om dina val och hur dem påverkar dig? Vilka människor du valt att ha runt dig, familj, boende, arbete, skola, fritidsintressen och hur du lever ditt liv. Vilka nycklar har du i din knippa som gör ditt liv till vad det är idag?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0