Kommentera här (5)
Naket....

Varför ska det vara så svårt att våga skriva i en blogg?? Jag vill skriva ner allt som snurrar i huvudet (och det är en farlig massa) men vill inte att vem som helst ska kunna läsa. Om jag skulle hålla bloggen för mig själv så att ingen kunde läsa den så hade jag inte alls tyckt att det var roligt. Jag vill att ni ska läsa det jag inte vill och vågar skriva till er.?!
 
Jag vill våga lätta på mitt hjärta och dela med mig delar av min uppväxt, kanske är det någon som känner igen sig och har haft liknande barndom men gått vidare. Det finns så många spår i mitt hjärta idag som jag kämpar med för att kunna leva mitt liv. Ibland stoppar det mig från att vara lycklig och älska livet! Det kommer som ett hårt slag i ryggen och det känns som att jag är tillbaka på ruta ett igen. Allt är mitt fel och det kunde varit annorlunda om jag agerat på andra sett.
 
Jag vet idag att det inte är så, jag som barn kunde inte påverka dom vuxnas handlingar. Jag själv är nu vuxen och har idag erfarenhet om hur man INTE ska välja att leva sitt liv. Visst har det stärkt mig och jag är glad för att jag är den jag blev. Jag är glad för allt jag har idag. Det är bara så jobbigt när alla minnen söker mig långt där inne. Jag var så rädd och sårbar, liten och medberoende......
 
 En bild tagen utanför mitt fönster. Ju mer jag tittar på den ju starkare blir den. Den ger lugn..trots att den väckte tankar.

Kommentarer
Sussi

Skriv precis det du känner för, det är ju din blogg och ingen annans. Jag tycker att det är skönt att skriva av mig, roligare att läsa en blogg som är mer personlig också :)

2012-07-11 @ 16:17:54
URL: http://sussiis.blogg.se



Sussi

Skriv precis det du känner för, det är ju din blogg och ingen annans. Jag tycker att det är skönt att skriva av mig, roligare att läsa en blogg som är mer personlig också :)

2012-07-11 @ 16:18:27
URL: http://sussiis.blogg.se



Sussi

Dessutom så skrev jag ett jätte långt inlägg om just hur annorlunda det är att bo såhär till skillnad till mina vänner, och när jag gjorde det så visste ju mina vänner om att dom drack mycket och då stöttade dom ju mig och brydde sig mycket mer. Hade aldrig vågat prata med någon om det face to face. Då hade jag säkert bara börjat gråta så var tvungen att skriva ner det för att slippa känna mig så ensam och bära på det själv. Du hajjar?

Sen är det ju skönt om någon som har varit med om samma sak läser det du skriver för att känna att man inte är ensam. Jag ser iallafall upp till dig och dom andra som har blivit till bra vuxna trotts att man inte växer upp med speciellt bra förebilder. Haha kan inte förklara men ja :)

2012-07-11 @ 18:30:49
URL: http://sussiis.blogg.se



Sussi

Dessutom så skrev jag ett jätte långt inlägg om just hur annorlunda det är att bo såhär till skillnad till mina vänner, och när jag gjorde det så visste ju mina vänner om att dom drack mycket och då stöttade dom ju mig och brydde sig mycket mer. Hade aldrig vågat prata med någon om det face to face. Då hade jag säkert bara börjat gråta så var tvungen att skriva ner det för att slippa känna mig så ensam och bära på det själv. Du hajjar?

Sen är det ju skönt om någon som har varit med om samma sak läser det du skriver för att känna att man inte är ensam. Jag ser iallafall upp till dig och dom andra som har blivit till bra vuxna trotts att man inte växer upp med speciellt bra förebilder. Haha kan inte förklara men ja :)

2012-07-11 @ 18:31:35
URL: http://sussiis.blogg.se



Linn

Det kan vara en svår balansgång. Jag har funderat mycket över den själv. Även om min blogg just nu är mest en DIY/recept/försök till inspirations-blogg så har jag blottat mig en hel del. Skrivit saker, berättat om mina allra innersta tankar och känslor, sådant som jag aldrig hade berättat för någon.

Ibland är det obehagligt. När jag sitter med kollegorna på ett möte och vet att många av dem känner till allt detta om mig. Men jag brukar tänka att de också har sina hemligheter. Vi är mer lika än vi tror.

Jag tror också att vi genom att dela med oss av det som är äkta och nära kan hjälpa varandra. Vi ser att det finns andra som går igenom samma sak.

Jag har dragit min gräns vid sådant som kan vara sårande för andra. Men alla måste dra sin egen gräns.

2012-07-13 @ 10:20:45
URL: http://lyckoland.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0