Kommentera här (3)
Välkommen till min nya blogg!

Det går inte alltid att älska livet! Det finns stora motgångar och även lite mindre. Vi har alla olika sätt att hantera problem och vi mår olika dåligt över dem. Jag personligen är ett nervvrak och det sitter i sen barndommen. Jag tampas med att tillåta mig själv att få njuta, att få lov att ta en dag i taget och att inte alltid göra måsten. Jag kan erkänna att jag stundvis börjar bli riktigt bra på det!!

 

Tänk efter själv, hur ofta får du ångest? Vad är grunden till den och hur bemästrar du den??


Kryper ågesten på för att du precis glömde släcka en lampa på jobb eller kommer den först när du blivit av med jobbet?

 

Jag, som grubblar aldeles för mycket, får ångest över ALLT och har haft många sömnlösa nätter av ständig oro i kroppen och alltid ont i magen. Tankarna går alltid till det värsta senariet, inget annat finns. Har du gjort bort dig kan du vänta dig en utskällning och onda ögat. Här pratar vi inte om saken. Är det så att du kanske känner igen dig?

 

Det vi ofta glömmer bort är att det är mänskligt att fela och vi alla gör det någon gång,  och olika ofta ;). Vi måste få göra fel, det är då vi lär oss. Det heter ju att man lär sig av sina misstag, och ändå får man inte göra några?! Hmmm

 

Det jag vill komma till är att jag idag har funnit en del nycklar som gör mitt liv underbart! Och då har jag hela livet framför mig :). Hur är det möjligt att just jag får allt detta goda i mitt liv? Kompensation från barndommen kanske, haha?!

 

Idag håller jag hårt i min och min älskade hälfts nyckelknippa för att tillsammans låsa upp nya dörrar!!


Fortsätt att titta in här så får ni se vart nycklarna leder i vårt liv.....

Förbered er på livsnjutning på hög nivå!

 

 

 

 .


Kommentarer
sussi

Duu är bääst, älskar dig!
Känner igen mig galet mycket i det du skrev precis, avskyr att ha ångest, men får det för minsta lilla.. Absolut värsta känslan!

2012-06-23 @ 12:08:07
URL: http://sussiis.blogg.se



Ina

Så fint det blev! Du är värd det bästa Jane, hoppas vi får vara med när nya dörrar öppnas med era nycklar!

2012-06-24 @ 00:33:05



Linn

Jag känner redan igen mig i så mycket av det du skriver. Jag letar också efter nycklarna, har några i min hand. Måste jag hitta fler, eller är det så att jag bara måste hitta rätt dörrar att låsa upp med de nycklar jag har?

Jag kommer definitivt att titta in här igen. Tycker mycket om att läsa tänkvärda bloggar med substans!

2012-06-28 @ 21:26:42
URL: http://lyckoland.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0