Kommentera här (8)
Då blir det snart bebis.

Varför är det så att när man köpt hus så ska man skaffa barn? Direkt pang bums.

 

Jag blir jätteirriterad av alla dessa kommentarer för dem är inte på skoj. Folk menar allvar när dem säger ahh ni har köpt hus, då kommer snart barn.  Jo förvisso så har vi en Volvo men ärligt…. Det är ingen kombi och efter alla dessa kommentarer efter att vi köpt hus så vågar jag INTE köpa kombi.

 

När folk frågar hur huset ser ut och jag pratar på om kök och vardagsrum så är dem tysta. Men så fort jag kommer till ovanvåningen och nämner vårt sovrum och vårt kontor/allrum då kommer dem med onödiga kommentarer. Kontor ja, det är så det låter innan det blir barnrum eller det blir väl barnrum sen.

 

Det som förvånar mig är att jag blir arg på riktigt. Jag kokar. Det som irriterar mig är att jag känner att det är väl ändå vår ensak om vi ska skaffa barn eller inte. Nu menar jag inte min familj utan utomstående. Vad vet ni om vårt förhållande, vi har kanske försökt få barn sen vi blev tillsammans. Vi kanske inte kan få barn. 

 

Nu är det inte så. Vi har inte försökt och med andra ord så vet vi inte.Vi gör inte sånt ;-). Sådant tycker jag absolut inte att man ska ta för givet att man kan. Jag har så många runt omkring där deras enda önskan är att få barn men kan inte få önskan i uppfyllelse.

 

Jag är kanske inte som alla andra men tänk själv. Vi har för snart tre månader sen köpt ett hus för två miljoner.  Jag älskar inredning och trädgård. Vi håller på att renovera för fullt och det nästan ekar så tomt här är på möbler. Vi flyttade från en liten tvåa hit med väldigt få möbler. Det kostar att flytta till hus. Vi måste ha möbler och vi vill naturligtvis få vår egen prägel både inne och ute. Är det verkligen nu man skaffar ett barn till världen? Var får folk pengar ifrån?

 

Jag måste först veta att jag har det bra ekonomiskt innan jag sätter ett barn till denna värld. Jag har ingen aning om hur det blir till vintern med att bo i hus. Vi har bott här i snart tre månader. Ska man inte veta att man har pengar när man skaffar barn? Sparat undan lite kanske!?

 

Jag vill ha gjort allt det jag vill först. Mina intressen ligger nu på att renovera i huset, fixa i trädgården, träna, hunden, jobba, läsa och resa. Det kostar och så vill vi ha det nu.

 

 

Detta är mina tankar och vad jag tycker.

Kommentera gärna och säg vad ni tycker och tänker om detta!


Kommentarer
|| mannen som kan prata om hundar ||

Jag köpte hur för fyra år sen, men jag har inte skaffat några barn än - och det lär inte bli några heller då man är singel.

Men vovvar har jag! :P Och en gammal rostig ford!

2012-10-17 @ 20:40:17
URL: http://www.henrikolsson.eu



Matilda

SV: Tack så mycket! Jag med, så fint!

2012-10-17 @ 21:23:30
URL: http://cieloeterra.blogg.se



Matilda

Streetdance är väldigt roligt!
Om det finns någon bra dansstudio där du bor så ska du ju självklart dansa där!! :D

Jadu.. det lär nog vara över 50 kategorier, hehe lite mycket! Lär nog radera några känner jag!

2012-10-17 @ 22:07:02
URL: http://cieloeterra.blogg.se



Sofia Sandin

helt rätt! som när jag blev tillsammans med min kille så börjar alla "då blire flytta ihop" och "när är vigseln?" bläbläblä
kram

2012-10-17 @ 22:19:48
URL: http://iprecious.blogg.se/



Sofia Sandin

sv. tack! din blogg är supermysig!

Svar: Ahh tack så mycket :-)
Jane

2012-10-17 @ 22:36:33
URL: http://iprecious.blogg.se/



Magdalena

Känner precis som du. De va sån evigt tjatande när vi bodde på går där vi hade 7 rum på 2 personer. Men det håller ju fortfarande på med samma diskutioner nu när vi bor i en 2a. Jag har precis blivit arbetslös och dagar fram till löning är knapert. Ha ett barn ovanpå detta när man vrider och vänder på varje krona för att kunna överleva, nej tack jag tror inte de va. Jag vill också ha lite tryggheter osv då jag aldrig skulle vilja utsätta barn för detta. Finns så många som har det hemskt ändå, då är det väl ännu vikigare att vi som inte har barn än tänker på de när den tiden väl är inne ? Så tycker dina tankar är kloka och skönt att läsa om någon som tycker likadant ! Så länge trivs jag bra med mina 3 hundar, 2 katter & häst =)
Kram på dig

2012-10-18 @ 23:03:23
URL: http://tildalefox.blogg.se



my

Du har definitivt rätt. Det är ingen annans sak att fråga eller ens fundera över huruvida ni ska eller inte ska ha barn. Det är ett så känsligt ämne i och med att det är något som inte alla par kan så det är bara onödigt att ta risken och ens dra upp barn med ett par som man inte känner jätteväl.

2012-10-24 @ 21:00:54
URL: http://myfoucard.blogg.se



Åsa

näe råd att skaffa sig barn får man aldrig, själv är jag ensamstående 3 barns mor (2 hemma, 3 hästar (en ute på foder) en katt, 4 fiskar och 8 kaniner (som tack å lov ska flytta på fredag) och ett eget litet hus mitt i Åtvid, råd med ngt har jag aldrig men omgiven av aändligt mkt kärlek är jag:)))

2012-10-24 @ 21:31:49
URL: http://herregudvilketliv.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0