Kommentera här (0)
Kapitel 16

Godmorgon.
Är inne i ett kapitel i mitt liv som bara innehåller lycka och kärlek. Tacksamhet till vad jag fått. Motgångarna som anas i bakgrunden ser jag bara som utmaningar och det är inga hinder utan kommer lösas med tiden. 
 
Sitter och tänker på vad jag har. Min sambo och allt vi har byggt upp. Ett liv utan några större problem och dem problem som dyker upp är inte större än att dem går att lösa. Ett liv fullt av humor, glädje och skratt. Välmående till tusen och livet bara glider fram. 
 
Är det så här lätt och bra livet ska vara?
Jag kan sätta mig med en bra bok i flera timmar eller sätta mig och blogga och hjärtat mitt gör det han älskar. Mecka, pilla, fixa och lösa problem som uppstår i hans arbete. Efter några timmar sliter jag mig från mitt mys och hoppar i arbetarkläderna jag med och hugger tag i vårt projekt i trädgården. Med ett leende på läpparna skådar vi vårt verk på kvällen och pratar om vad vi gjort och hur vi följer planerna. 
Naturligtvis så finns det måsten i mitt liv också, som i alla andras.Tvätt, handling, matlagning och allt som tillhör vardagen.
 
Är vårt liv förutbestämt?
Jag tror att det är vi själv som bestämmer hur vårt liv ska se ut. Det är bara du själv som kan bestämma om du ska sitta och ha ångest över saker eller välja bort det och göra det du mår bra av. 
 
Välja bort negativa saker.
Något jag har valt bort i mitt hem är KLOCKAN. Efter renoveringen så har jag packat ner alla klockor på väggarna för jag sitter bara och tittar på dem och får ångest för att tiden bara tickar iväg, och här sitter jag och inte gör något vettigt! Det har hjälpt mig jättemycket och nu tittar jag bara på klockan när jag verkligen undrar vad klockan är. 
 
Något annat jag brukar göra när jag vaknat och känner att idag är en sådan dag då ångesten kommer förfölja mig, är att jag klär på mig och sticker ut på en helt fantastisk löprunda. Efter det kan dagen få se ut hur den vill för ångesten är som bortblåst och bekämpad. 
 
Livet innefattar alldeles för mycket stress och massa måsten. Vi måste lära oss att leva livet nu och inte bekymra oss igenom det och ångra om några år att vi inte njöt av livet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0