Kommentera här (1)
Skolflickan som är ny på jobbet!

Grattis till mig!!
 
 
 
 

2013 är ett väldigt händelserikt år för denna dam. Sagt upp mig från min inkomstkälla, sökt in till skola och kommit in, fått beviljat mitt första lån (csn-lånet), börjat skolan och nu idag fått ett extraknäck på Ica.  

 

Mitt huvud är sprängfyllt med nya lokaler, två nya ämnen i skolan (Företagsekonomi och privatjuridik), litteratur som ska beställas, namn, namn och namn (klasskamrater, lärare och arbetskamrater).

 

Kommande vecka kommer skolan och jobbet ta upp en hel del av mina vakna timmar. Jag vet inte hur detta kommer att gå men jag får ta en dag i taget. Gräset fortsätter växa i trädgården och tvätthögen fylls på sakta men säkert även om jag lyser med min frånvaro här hemma. Tur att vi är två i hushållet.

 

Nu ska jag lägga mig ner och vila mitt huvud, har placerat mig i hammocken i solen och tar in all frisk luft. För en gångs skull så ska jag hålla fredag och helg. Ladda inför en fullspäckad vecka. 

 


Kommentarer
Ina

Du är såå värd detta Jane! Tänk att inte behöva jobba varje lördag och söndag, om du inte vill förstås (på ica), tänk att få lön och raster enligt avtal, tänk att få många nya klasskamrater och arbetskamrater och utbildning som kan ta dig så långt som du själv vill! Du är sååå värd det sväris!

Svar: <3 Helt fantastiskt!!
Jane

2013-08-24 @ 09:36:13




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0