Kommentera här (1)
Tips på enkelt ljusfat.

Är du trött på dina gamla ljusfat? Här är ett enkelt tips som kan göras på oändliga sätt.
 
Jag hittade inget passande fat här hemma som jag kunde placera mitt ljus och växt i. Jag såg fatet framför mig och visste hur jag ville ha det.. Jag fick ta vad jag hade hemma och skapa ett eget.
 
I källaren hittade jag en liten kartong. Ville egentligen ha en avlång men fick bli kvadratisk.
 
Jag rev av överdelen och skar i kanterna och vek ner dem.
 
 
Här är alla kanterna nedvikna. Här kan man välja vilken höjd man vill ha, jag valde efter växtens kruka.
 
 
Sen ska man välja ut något material som man ska klä in lådan med. Om man inte hittat något som redan är snyggt som det är. Jag har valt säckaväv.

 
Vik in väven och knyt runt om. Placera ljuset och växten där som önskas. Redan här är det jättefint och man kan välja att ha det såhär.

 
Men som i alla andra sammanhang så ska jag överdriva så jag är inte klar :-).

Sen vi fällde vår björk i hörstas så har jag sparat två grenar som jag hade i tanke att ha som någon dekoration. Det kan ju inte komma till bättre användning än nu. Jag klippte ner grenarna i lagom bitar så det kan passa bra.
 
 
Sen är det bara till att lägga i dem lite huller om buller.
 
 
Enklare kan det inte bli... att göra ett superbrandfarligt ljusfat ;-) Snyggt blev det också :-)
 
 
Så låt er fantasi flöda och hoppas att jag inspirerade er till att fixa lite eget hemma !
OBSERVERA!!! Lämna aldrig tända ljus utan uppsyn!
 
 

Kommentarer
Marina

Så fint! Du har det i fingrarna...

2013-01-19 @ 10:33:09




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0