Kommentera här (2)
Massa tassande på natten.


 
Vad har jag gjort för fel? Enda sedan vår fyrbenta familjemedlem flyttade in till oss så har hon varje natt, flera gånger gått in till min sida av sängen och väcker mig. Det är precis som att hon vill se att jag är kvar. Hon går nämligen och lägger sig så fort jag sträcker ner handen. Har försökt med att ignorera henne men då börjar hon bara pipa. Det är inte så att hon måste utfärda några behov för hon bokstavligen kastar sig i sängen igen efter att fått känna mig. Det är snarare så att när vi gått upp på morgonen så måste vi tjata upp henne så vi kan komma ut på morgonpromenad.
 
 
Lite taskig och hjärtskärande men vi provande med att stänga sovrumsdörren. Åhh äntligen lite sömn. Jo så länge det varade. Nu har hon lärt sig att krafsa upp dörren och väldigt lycklig rusar hon fram till min sida och väcker mig!
 
Vi har provat att byta plats i sängen. Men hallå, hon är en hund och absolut inte dum. Hon tassar direkt till den sidan jag ligger sovandes på. 
 
Jag har provat att sätta hennes säng bredvid min sida. Men hon tar sig ändå besväret med att resa sig upp och steppar vid min sida. Dock inte lika många gånger som andra nätter. Jag önskar att få ha henne inne i sovrummet men min kära sambo flyttar ner i soffan då. Hon snarkar ofantligt högt och ligger man och lyssnar får man andningsvårigheter. Men jag somnar och hör det inte medans sambon håller på att dö. (Haha gulligt)
 
 
Tre, fyra, fem gånger om natten väcks jag och måste säga till henne att gå och lägga sig. Varje natt! Om jag vaknar och hör att hon är påväg så säger jag till henne innan hon hinner komma fram, då tvärvänder hon och går tillbaka till sin säng.
 
Jävlas hon med mig eller?
Får jag tillbaka för alla gånger jag gosar, pussar, pillar och väcker henne när hon ligger i min famn och försöker sova?
 
Vad kan jag göra för att få henne att sluta? Hjälp mig!
 

Kommentarer
carriewoman

Varje gång rossie kommer in fat du ta ut henne och säga med sträng röst att bli där.. Eller att ha ett hundgaller vid dörren.. Lycka till! <4

2013-01-11 @ 15:28:38



FlizanLizan

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2013-01-12 @ 19:46:57
URL: http://flizanlizan.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0