Kommentera här (1)
Som i en fabrik.

Visste ni att man ska fungera som i en fabrik när man är husägare?

Undrar var jag hörde det, kan ha varit från arga snickaren kanske. Då är det så att när man köper ett hus så är man oftast medveten om att det finns saker som alltid måste göras, och ingen annan gör det till en. Det är här fabriksarbetet kommer in. Istället för att bara gå omkring och tro att sakerna blir gjorda av sig själv så tar man tag i det som ska göras direkt och väntar inte tills någon annan säger till en att göra det.
 

Att man arbetar bra ihop.

En ska inte stå och göra allt och den andra stå med händerna i fickorna. Utan man hjälps åt för att underlätta det man håller på med. En går och hämtar något medan den andra fortsätter. Tadaaaa, fabriken är igång!  (Det var nog mer detta han syftade på, samarbetet alltså.)

 

 

Fantastiskt!

Jag brukar nämna att vi två fungerar som i en fabrik. Jag köper hem saker och han monterar, haha! Nä inte riktigt så kanske. Jag ber om sakerna, han åker och köper dem och fixar. Nääääää!

 

Jag provar igen!

Ett exempel är att jag åkte in och köpte paviljongen igår. Tänkte montera upp så gott jag kunde på min lediga dag (idag) och överraska sambon tills han vaknade. (Han jobbar nätter så jag har hela förmiddagen på mig). MEN, när jag kom hem från jobb igår kväll så hade han redan monterat allt innan han stack till jobb. Jaha, vad ska jag nu göra imorgon? (Nu tänker ni att men då är det som du skrev längre upp, du köper och han monterar! Det var kanske ett dåligt exempel efter att ha skämtat om det! Det jag vill komma till läser ni i texten som följer…..)

 

Åhh då kan jag slappa i paviljongen kanske?!

 Nä, jag hinner med något annat som måste göras. Tänkt och gjort. Nu sitter jag här i vår paviljong och förmiddagen har passerat och vår thujahäck bugar och bockar för ogräsrensningen :-). Underbart, nu hann jag med det också! Plus att jag hinner mysa lite här på träddäcket. Laddar inför eftermiddagen/kvällen då lilla Johanna ska underhållas här.

 

Sitter nu och tycker mest att denna text blev luddig men jag tror att ni kan läsa mellan raderna?! Haha. Delete-knappen är nära till hands men jag publicerar istället.

 

Kommentarer
Beatrice

Det var tur du inte raderade för nu fick jag ett gott skratt^^

Svar: haha vad härligt!! tur man kan glädja någon :-)
Jane

2013-07-12 @ 15:45:03
URL: http://ebstli.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0