Kommentera här (1)
Tankar om andra, jaget och just nu.

 

Vi befinner oss i olika skeden i våra liv. Tänk så mycket det händer utan din vetskap samtidigt som du själv är upptagen med ditt liv och din vardag.

 

Vet inte riktigt hur jag ska förklara det men jag tänker på det ofta. Vad gör andra och vad gör dem just denna stund. Man är så självupptagen och så uppe i sig själv och sitt. Igår kom jag på hur jag skulle försöka förklara och dela mina tankar med er.

 

Min dag spenderades på jobb, hela 14 timmar och när timmarna började närma sig kväll började hemlängtan bli påtaglig. Suget efter att bryta rutiner och ge mig ut på en löprund blev stor och jag brottades med om jag skulle springa eller inte, klockan skulle till att bli så mycket och tänk om jag skulle få svårt att varva ner och somna. Jag skulle ju upp tidigt dagen efter igen.

 

Lite i elva ligger jag i sängen en aning uppjagad efter en löprunda och funderar på om jag är trött eller inte. Bloggar lite för att sen titta in på Facebook en sväng och se om där hänt något ovanligt.

 

Ett oläst mail. Klickar upp mailet och får upp en bild på sambons brors son i en sjukhussäng och en text som lyder att allt gick bra.

 

Då bara det slog mig. Här håller jag på och bråkar med klockan, känner mig besvärad över kärlekshandtagen och tvingar ut mig på en löprunda medan två föräldrar får åka in akut för andra gången inom loppet av tre dagar med sin älskade lilla son.

 

Jag menar inte att mitt liv måste stanna upp utan det jag vill ta på är hur olika våra sinnesstämningar kan vara. Jag ligger aningen nöjd över träningen samtidigt som någon annans liv är känslomässigt stormigt och hjärtat rusar av rädlsa och förtvivlan.

 

Tänker du aldrig på vad andra gör just för stunden? Just nu! Tänk på vad du själv gör, ja du läser min blogg, inte sant?! Är du glad, trött, ledsen, stressad eller kanske lite pilsk ;-) ?

 

Samtidigt som du sitter här och läser kanske någon föder barn och lyckan sprudlar. Någon kanske sitter skitförbannad i en telefonkö med x antal före. Någon kämpar för sitt liv och andra bara njuter.

 

Jag är inte riktigt nöjd med min förklaring men tror inte att jag kan få fram det bättre. Rättare sagt så vet jag att det inte blir bättre efter flertalet försök i att skriva ner mina tankar.


Kommentarer
Ina

Så fint skrivet Jane. Jag förstår precis vad du menar och jag tror att är man medveten om livets berg och dalbana så njuter man desto mer när man är på toppen. Och man får inte ha dåligt samvete när man är där så länge man tänker på dem som inte är där just nu.

2013-07-17 @ 11:28:17




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0