Kommentera här (2)
Kaxig

 
 
Nu är jag en aning kaxig men det har jag råd med! Vår nya granne kom över till oss när vi planterade vår thujahäck. Han hade minsann planterat thuja förr och visste precis hur man gjorde. Han påtalade att vi hade satt dem alldeles för tätt. Han själv har satt sina med en meters avstånd (med mitt ögonmått). Jag sa inget om det merän att var än jag fråga och läst så har det rekomenderats 2½  till 3 thujor per meter, vi har satt 2½ per meter  vilket vi är nöjda med. Skillnaden är att vi kommer få en tätare häck snabbare. 
 
Jag var tvungen att ta bilder och gemföra våra häckar. Ser nu att jag skulle tagit från sidan så ni kan se hur vissna och glesa deras är men jag kan ju inte springa där och fota i deras trädgård,haha. I alla fall, våra är planterade x antal veckor efter deras och har vuxit som bara den. Vi håller rent och snyggt runt om och låter inte ogräset ta upp deras ljus och näring. Framförallt så vattnar vi som tusan och det har vi sett dom göra fåtal gånger med en liten hink, hur lönt är det liksom?!
 
Inget att hänga upp sig på men det var bara så kul att han kom in och skröt om hur duktig han var och hur många fina välmående thujahäckar han har satt.

Kommentarer
Beatrice Rudberg

Haha, är var helt klart mycket snyggare!

2013-06-11 @ 22:35:20
URL: http://coloursforlife.blogg.se/



Elsa

er va ju jätte fin, haha ;)

Svar: Tack :-)
Jane

2013-06-15 @ 11:13:13
URL: http://henrikssonelsa.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0