Kommentera här (1)
Avslöjar.

 
en hårig hemlighet.
 
 
Ny vecka och nya utmaningar. Ikväll är det träning på hundkörskolan. Förra måndagen som var första gången gick väl bra, har inte förväntat mig något och det är lite svårt att få en uppfattning på en timmes introduktion. Fick bekräftat från en av ledarna att vår hund är en nonchalant och dominant brud. Hmmm, jo men jag tackar, I KNOW, det är jag också. Haha nä inte riktigt kanske! Ska bli väldigt spännande att få lära sig hur man hanterar en dominant Boston Terrier och en svagare matte. 
 
 
 
 till avslöjandet....
 
Denna gossen på bilderna är nyckeln till vår fyrsamhet. Imorgon ska vi åka och hälsa på honom för andra gången och vår dominanta brud ska också få följa med. Längtar! Tänk att den fyrbenta går här hemma och har ingen aning om vad som väntar. En störig och jobbig valp ska flytta hit och hon ska uppfostra, kul. Hennes nos kommer förmodligen övergå i rosa väldigt ofta och suckarna kommer vara högljudda av trötthet. Sen december har sambon bara pratat fördelar om att skaffa en hund till men jag är som jag är och lyckas alltid tänka för mycket. Men det som överväger i mitt tänk nu är att hundar mår bättre av att alltid ha någon vid sin sida. Det blir dyrare, kräver mer tid till både dem och dammsugaren, omständligare vid löp och vid passning...... men vad gör det? All kärlek de bjuder på övervinner allt det där. 
 
Det är väldigt passande att jag går på kurs nu och tar hundkörkort, det kommer nog behövas :-) 

Kommentarer
Sandra

Åh vi passar gärna era gullegrisar :) väntar på att få höra massor om hundskolan, jag vill höra allt!

Svar: Härligt att höra:).
Jane

2013-11-11 @ 19:27:51




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0