Kommentera här (1)
Frustrationen är på topp.

Bland annat dessa två uppgifter nedan har jag tidigare räknat på och fått hjälp med eftersom min hjärna inte riktigt tänker släppa in procent tänk. Nu cirka två veckor efter sätter jag mig och tänker öva på massa uppgifter igen och där av dessa två. Det är så knäckande att jag inte ens kan klara av dem trots att jag har mina tidigare uträkningar som facit. Jag fattar verkligen inte hur man räknar procent!! 

 

Det som knäcker mig mest är att min lärare sa till mig att detta kommande prov kommer vara svårt för mig! Jag vill ju självklart bevisa henne motsatsen men jag har ingen aning om hur jag ska göra för att få in i huvudet och faktiskt förstå. Hitta tänket! 

 

Det jag hakar upp mig på är all text. Det förvirrar mig. JAG MÅSTE LÄRA MIG ATT RÄKNA I PROCENT!!!! 

 
 
Tårarna sprutar på mig och det gör jätteont i magen. Jag vill ju fatta men det går inte in. Om min lärarare ändå kunde höjt min självkänsla genom att säga att jag fixar detta precis lika bra som dem föregående proven. 
 
Nä nu ska jag samla mig, damsuga upp allt sudd på bordet och golvet och se om jag kan hitta ett sätt att tänka på. 

 
Jag gjorde precis ett matematiktest som vi fått skickat till oss och det klarade jag med endast 3 fel. Bra jobbat men dem tre felen gjorde att jag bara uppnådde 16 poäng av 25. Hade man under 20 poäng så hade man en del träning framför sig. Vilka sorters uppgifter tror ni jag failade på??..... Jo j*vla procenträkning.
 
 

Kommentarer
Beatrice

Jag har samma problem med samhällskunskapen nu... Jag förstår inte! Och då blir man så in i helskotta frustrerad!

2013-11-03 @ 13:41:22
URL: http://ebstli.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0