Kommentera här (2)
Mognare skolgång

 
Jag klarade provet och det gjorde jag med ganska bra resultat också. 30 poäng av 35. Supernöjd och med förhöjt självförtroende laddar jag inför nästa prov som hålls nästa vecka. Det är juridiken som står på tur och resultatet där har jag inte så stora krav på. Det är MÅNGA svåra ord och det är inget som jag intresserat mig för tidigare så allt är nytt för mig. Klarar jag kommande prov så har jag Efterlyst, Wallander- och beckfilmerna att tacka. Självklart så har jag mer livserfarenhet och ett mognare sett att lägga upp mina studier på, och lägger full fokus på det, så det är ju mycket roligare och lättare nu. Jag har lärt mig att prioritera och faktiskt välja bort sådant som inte är det viktigaste just nu........
 
 
I morse prioriterade jag en promenad i dem snabba skorna med den fyrbenta. Kaffet tänkte jag ta i skolan. Efter en svettig promenad med en stänkt av löpning så tog jag en dusch och gjorde mig iordning inför skolan. Satte mig med en drink för att läsa igenom juridiken inför lektionen. Väl färdig och redo för att bege mig till skolan ringer telefonen och får då veta att läraren är sjuk och lektionerna är inställda. Jahapp, motionen är avverkad och pluggandet är genomfört så nu sitter jag här och bloggar med mitt kaffe och underhålls av Malou på tvn.
 
Vad ska jag göra nu då?? Får väl gå ut och klippa gräsmattan och njuta för att fortsätta pluggandet lite senare.. För det har jag lärt mig, pauser i pluggandet är jättebra. Informationen fastnar mycket bättre då och jag slipper huvudvärk :-) Varför har jag aldrig tillåtit mig pauser i pluggandet i yngre ålder? Lagt ifrån mig böckerna för att göra något annat för att sen återgå i pluggandet igen! Varför har jag aldrig diskuterat ämnena med klasskamrater eller med familjen?, man lär sig ju mycket mer av att diskutera och fråga när man inte förstår. 
 

Kommentarer
Sandra

Du e duktig <3

2013-10-03 @ 21:58:29
URL: http://minimisen.bloggplatsen.se



Beatrice Rudberg

Grattis till bra resultat!

2013-10-03 @ 22:08:13
URL: http://coloursforlife.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0