Kommentera här (2)
Skolsnusk

 
 
Blir så kluven när jag läser och lyssnar på allt detta snack om miljön i skolan. Hade jag inte gått i skolan själv så hade jag förmodligen inte tänkt så mycket på det men nu gör jag det! Går i skolan alltså, ja och funderar på vad det snackas om. Jag har inte gjort en djupdykning så jag är inte helt insatt i vad det handlar om och vart man lägger problemet?!
 
Mina egna tankar!
Jag kan till viss del ha full förståelse över att man gnäller på att miljön är taskig och att elever inte kan koncentrera sig på skolans gång av olika orsaker. Det finns säkert skolor som har några år på nacken och behöver en skönhetsbehandling. Men helt ärligt, vad är det som det gnälls på. Kiss på toaletterna, smutsiga korridorer, söndriga dörrar och skitiga väggar. Man har fått det att låta som att det är städerskan och personalen på skolan som skitar ner och förstör. Så är det ju inte. 
 
Lite komiskt så har jag själv tagit en bild på en toalett som jag skulle traska in i på min skola men fick välja en annan. Varför gör man såhär? Jag kan istället tycka synd om städerskorna som ska behöva ta detta. Är senariet här att städerskan är klar med städningen och säger sen: Åh så fint det blev, lite papper över hela golvet sen är det klart! 
 
 

Kommentarer
Robin

Du, jag ska tala om en liten hemlighet för dig. Det är eleverna själva så ställer till majoriteten utav allt det där.

På mitt gamla gymnasium, så gillade t.ex. folk att pissa på väggar, i sopptunnor m.m. Det var även något utav en tävling att spotta snus precis över allt.

Dålig uppfostran, och en på tok för lös skolpolitik (Hippie flum skola ala Svensk modell) bär skulden till det här beteendet.

Själv så skämdes jag ögonen ur mig hur folk höll på...Och ja, det ÄR synd om städerskorna. För oftast så får de ta reda på en massa skit som de inte äns får betalt för (De är dessutom underbetalda).

2013-10-25 @ 14:05:28
URL: http://thegamingground.com



Sandra

Amen usch! Vuxna människor dessutom....

2013-10-26 @ 07:28:01
URL: http://minimisen.bloggplatsen.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0