Kommentera här (0)
Plugga inför prov

Kan man plugga för mycket till ett prov?? För om det är möjligt så har jag nog gjort det. Nu när jag tittar i boken och läser instuderingsfrågor så är det helt tomt, jag kommer inte på några kreativa svar alls. Frågor jag har kunnat svara på innan upplever jag som helt främmande nu...har vi ens läst och pratat om detta på lektionen?!?
 
Provet är först på fredag och det är evigheter tills dess känns det som, jag vill bara få det avklarat. Med tanke på att det är första provet så är det lite nervös, hur lägger hon upp frågorna och har jag pluggat på rätt sätt? (Uppenbarligen inte eftersom jag inte känner igen något som vi pratat om i tre veckors tid.)
 
Nä nu skiter jag i detta och går ut och går en sväng med den fyrbenta. Jag har läst igenom de sex kapitlen två gånger, läst sammanfattningarna ytterligare tre gånger, svarat på alla repeterafrågorna och pluggat in dem fyra, fem, kanske tio gånger. Anteckningarna är väl använda. Repeterat, upprepat, repeterat och upprepat och läst i princip under hela dagarna i två veckor och diskuterat med klasskamraterna. Ja ni fattar. Hoppas bara inte alls försvinner när provet ligger framför mig!!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0