Kommentera här (0)
Trädgården

Ja då var det fredag igen och det känns helt underbart. Skyndade mig hem efter jobb till hundarna och till en himla röra för att gå min mysrunda i trädgården och titta på allt som börjar växa, växter som jordhögar.
 
Rätt intressant hur mycket vatten som fortsätter att pumpas upp från vår nya brunn. Var kommer allt vatten ifrån? Kan dock meddela att det börjar torka upp inne i källaren nu så det är ju lovande.
 
 
 
 
Något lite mer roligt för min del är att jag flyttade 2 rhododendron inför dränering och det visade sig vara en jättebra idé. Den har exploderat i blommor och lyser upp från vårt köksfönster. Jag är så nöjd över att jag efter mycket brottandes med mig själv placerade dessa där jag gjorde.
 
Nyligen så har jag även lärt mig att växten ovan heter Pieris japonica, Debutante och tillhör buskroslingsläktet i familjen ljungväxter. Så vet ni det!

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0